Fra:
22
11
2022
Til:

Digital formidling i praksis - Annoncering på sociale medier

Klub - Linnésgade 25, 1361 København K
Tilmeld dig her
Undervisere Rasmus Haukrogh og Astrid Haug
Undervisere Rasmus Haukrogh og Astrid Haug

Annoncering på sociale medier

Tirsdag den 22. november 2022 Kl. 10-15

Alt det gode indhold kommer ikke langt i dag på sociale medier uden annoncering. Her kan man hurtigt få brugt pengene, hvis man ikke har helt styr på, hvilke kanaler og annonceformater, der egner sig til hvad. Gæsteoplæg v. erfaren rådgiver i annoncering, Rasmus Haukrogh (har arbejdet med SMK, Danske museer samt en række andre kulturinstitutioner)


Kursusdagen besvarer følgende emner:

  • Sociale medier er ikke længere en gratis fest, så hvordan arbejder man med annoncering?
  • Hvad koster det?
  • Hvilke platforme skal man annoncere på?
  • Hvilke annonceformater findes?
  • Hvordan laver man gode annoncer til sociale medier?

Du går fra denne kursusdag med viden om:

  • Hvordan annoncer virker på sociale medier
  • Hvilke platforme der er relevante at kastepenge efter
  • Hvordan man målretter annoncer til forskellige målgrupper
  • Hvordan det gode indhold stadig er vigtigst, når man laver annoncer
  • Eksempler på annoncekampagner, særligt fokus på Facebook og Instagram

Dagen forløber fra kl. 10-15 med pauser undervejs. Dagen tilrettelægges som et mix af korte faglige oplæg, gruppe-drøftelser samt arbejde med egen case.

Kurserne afholdes på:

Klub
Linnésgade 25
1361 København K

Køb billet her

Om kursusrækken:

Gennem en kursusrække på fire dage får kommunikationsmedarbejdere fra kulturinstitutionerne i Dansk Kulturliv mulighed for at blive klædt på indenfor sociale medier, video, podcast samt annoncering ift. sociale medier - for at nå vores publikummer og gæster bedre end vi gør i dag.

Astrid Haug står for kurserne, som er en af de førende eksperter i rådgivning af organisationer og virksomheder, når det kommer til at udkomme digitalt. Det er derfor med stor stolthed, at vi kan invitere hende og tre inspirerende gæsteoplæsere til kursusrækken. Der er således to stærke faglige vinkler på de forskellige formidlingsdiscipliner, der gerne skulle efterlade deltagerne og notesblokkene fyldte med ny inspiration.

Deltagerne går derfra med konkrete input til at håndtere de digitale formidlingsdiscipliner, samt muligheden for at modtage sparring på nogle af de udfordringer, deres egen organisation står med. Kurserne fokuserer på strategi og handleplaner, der vil være praktiske øvelser undervejs samt erfaringsdeling med de øvrige kursusdeltagere.

Kurserne kræver ingen tekniske forudsætninger, men lysten til at udvikle sig inden for et givent kulturformidlingsområde er et must. Det er en fordel med et alment kendskab til sociale medier og en hverdag, hvor kommunikationen er primær faglighed.

Det er muligt at deltage på alle fire dage eller blot at vælge de dage, som er relevante for lige netop dig. Det koster 500 kr. at deltage per kursusdag.

14 dage inden hver kursusdag udsender vi et kort spørgeskema til deltagerne, som giver et kort indblik i hvilke jeres faglige fokus.

Om underviseren:

Astrid Haug er digital rådgiver, forfatter og bestyrelsesmedlem. Hun har sin egen virksomhed, hvor hun rådgiver virksomheder og institutioner om sociale medier og digital strategi. Hun har udgivet fem bøger om emnet, senest bogen ”UNMUTE dit digitale lederskab”. Hun er næstformand i Unicef Danmark og Nørrebro Teater samt bestyrelsesmedlem hos bl.a. Udviklingsplatformen og Symbion.

Hun er fast tech-klummeskribent i Politiken og deltager ofte i tv, radio og medier som ekspert indenfor sociale medier og digitalisering. Hun er uddannet cand. mag. i Medievidenskab fra Aarhus Universitet, hvor hun i dag er censor. Hun har tidligere være særlig rådgiver i Kulturministeriet samt arbejdet på Christiansborg, Københavns Rådhus samt Berlingske.

Program

Tilmeld dig her

Korrelerede arrangementer

se alle arrangementer