Fra:
27
10
2022
Til:

Digital formidling i praksis - Kulturformidling på SoMe

Klub - Linnésgade 25, 1361 København K
Køb billet
Underviser Astrid Haug
Underviser Astrid Haug

Kulturformidling på SoMe

Torsdag den 27. oktober 2022 Kl. 10-15

Sociale medier består i dag af mange forskellige kanaler til mange målgrupper - så hvilket indhold virker? Deltagerne får en mini-strategi med hjem og/eller input til deres eksisterende SoMe-strategi. Astrid Haug er underviser.

Kursusdagen besvarer følgende emner:

  • Hvilke sociale medier er mest populære blandt hvilke målgrupper?
  • Hvordan skal man navigere i de mange kanaler og funktioner på kanalerne, mens ressourcerne ofte er sparsomme?
  • Hvilke KPI’er skal man have for sociale medier?
  • Hvilke typer af indhold klarer sig godt på nettet og sociale medier?

Du går fra denne kursusdag med viden om:

  • Hvad der er de nyeste tendenser indenfor sociale medier
  • Hvor I finder jeres målgrupper
  • Hvordan I undgår at spilde tiden på forkert indhold og bedst anvender jeres ressourcer
  • Hvordan I arbejder strategisk med sociale medier
  • Hvordan I måler jeres succes

Dagen forløber fra kl. 10-15 med pauser undervejs. Dagen tilrettelægges som et mix af korte faglige oplæg, gruppe-drøftelser samt arbejde med egen case.

Kurserne afholdes på:

Klub
Linnésgade 25
1361 København K

Køb billet her

Om kursusrækken:

Gennem en kursusrække på fire dage får kommunikationsmedarbejdere fra kulturinstitutionerne i Dansk Kulturliv mulighed for at blive klædt på indenfor sociale medier, video, podcast samt annoncering ift. sociale medier - for at nå vores publikummer og gæster bedre end vi gør i dag.

Astrid Haug står for kurserne, som er en af de førende eksperter i rådgivning af organisationer og virksomheder, når det kommer til at udkomme digitalt. Det er derfor med stor stolthed, at vi kan invitere hende og tre inspirerende gæsteoplæsere til kursusrækken. Der er således to stærke faglige vinkler på de forskellige formidlingsdiscipliner, der gerne skulle efterlade deltagerne og notesblokkene fyldte med ny inspiration.

Deltagerne går derfra med konkrete input til at håndtere de digitale formidlingsdiscipliner, samt muligheden for at modtage sparring på nogle af de udfordringer, deres egen organisation står med. Kurserne fokuserer på strategi og handleplaner, der vil være praktiske øvelser undervejs samt erfaringsdeling med de øvrige kursusdeltagere.

Kurserne kræver ingen tekniske forudsætninger, men lysten til at udvikle sig inden for et givent kulturformidlingsområde er et must. Det er en fordel med et alment kendskab til sociale medier og en hverdag, hvor kommunikationen er primær faglighed.

Det er muligt at deltage på alle fire dage eller blot at vælge de dage, som er relevante for lige netop dig. Det koster 500 kr. at deltage per kursusdag.

14 dage inden hver kursusdag udsender vi et kort spørgeskema til deltagerne, som giver et kort indblik i hvilke jeres faglige fokus.

Om underviseren:

Astrid Haug er digital rådgiver, forfatter og bestyrelsesmedlem. Hun har sin egen virksomhed, hvor hun rådgiver virksomheder og institutioner om sociale medier og digital strategi. Hun har udgivet fem bøger om emnet, senest bogen ”UNMUTE dit digitale lederskab”. Hun er næstformand i Unicef Danmark og Nørrebro Teater samt bestyrelsesmedlem hos bl.a. Udviklingsplatformen og Symbion.

Hun er fast tech-klummeskribent i Politiken og deltager ofte i tv, radio og medier som ekspert indenfor sociale medier og digitalisering. Hun er uddannet cand. mag. i Medievidenskab fra Aarhus Universitet, hvor hun i dag er censor. Hun har tidligere være særlig rådgiver i Kulturministeriet samt arbejdet på Christiansborg, Københavns Rådhus samt Berlingske.

Program

Køb billet

Korrelerede arrangementer

se alle arrangementer