Fra:
3
11
2022
Til:

Facebook- og Instagram-annoncering

Vartov, København K
Tilmeld dig her
Underviser David Lorentzen
Underviser David Lorentzen

Kommunikationsforum og Applaus inviterer til to uddannelsesforløb for kommunikatører i kulturbranchen.

Læs om det andet kursus her:

Facebook- og Instagram-annoncering

Dato og tid: den 3. november 2022 kl. 9-16

Underviser: David Lorentzen, Social Media Ads Specialist og medejer.

I dag er der ingen vej uden om annoncering, hvis du vil opnå effekt på sociale medier. Facebook og Instagrams annonceringsmodul giver enorme muligheder for at nå længere ud med jeres opslag, ramme de rigtige målgrupper og skabe interaktion, engagement og konvertering.

Introduktion: Brug din data intelligent

Data er det nye sort, men hvordan bruger man data i praksis? Vi ser på overordnet annonceringsstrategi og teknikken i Facebooks annonceringsmotor. Med fokus på brug og indsamling af data får vi styr på, hvilke muligheder for målretning der findes.

Målretning og segmentering

Vi fokuserer på, hvordan du kan få kontakt til nye personer, som kunne være interesseret i din virksomhed. Du lærer, hvordan du målretter intelligent på baggrund af demografi og interesser – og lader mulighederne for målretning styre dit indhold.

Kommunikér med din kernemålgruppe

Fans er folk, som er interesseret i dit brand. Men de er ikke de eneste! Folk, som ser dine videoer, interagerer med dit indhold, besøger dit website eller er skrevet op til dit nyhedsbrev, er også målgrupper, som du skal sørge for at nå med dit indhold. Du lærer at oprette målgrupper på baggrund af retargeting, interaktion, e-mailadresser m.m.

 

Automatisér, og evaluér

At arbejde med databaseret målretning betyder også, at du skal kommunikere på mange forskellige niveauer til mange forskellige målgrupper. På denne sidste del af dagen ser vi på, hvordan du kan skabe automatiserede annonceflows, som er tilpasset hver enkelt bruger. Og så bliver vi klogere på annoncerapporter og KPI'er.

 

Det er vigtigt, at du medbringer følgende på dagen

Der vil være masser af praktiske øvelser, og du skal derfor tage din computer med (husk opladeren). Desuden skal du have administratorrettigheder til en Facebookside, og du skal have adgang til en annoncekonto med et betalingskort tilknyttet.

Inden du møder op, skal du desuden være sikker på, at du kan logge på både Facebook og Instagram. Konkret betyder det, at du skal have prøvet at logge af og på, inden du kommer, så du er sikker på, at dine kodeord er korrekte, og evt. tofaktor-login fungerer m.v.

Spørgsmål til deltager ved tilmelding:

1)   På hvilken måde arbejder du og din virksomhed på nuværende tidspunkt med annoncering på Facebook og Instagram?

2)   Hvad er dine udfordringer med annoncemodulet – og hvad er dine målsætninger?

3)   Hvad vil du gerne have ud af dette kursus?

Praktisk

Pris: 3000 kr. (ex moms). Plads inkluderet ved Applaus-abonnement (mens der er plads og efter tilmelding inden for fristen).
Sted: Vartov, København K
Tilmelding: Skrivtil applaus@applaus.nu.

Ved tilmelding bedes du oplyse dine faktureringsoplysninger (kulturinstitution, adresse, CVR) . Abonnenter hos Applaus kan tilmelde sig dette kursus gratis ud fra først-til-mølle-princippet.

Program

Tilmeld dig her

Korrelerede arrangementer

se alle arrangementer