Projektet ville undersøge, hvordan SMK kunne udvikle sin forretning inden for digitale oplevelser. Med afsæt i museets meget populære fysiske kreative workshops skabte vi et digitalt format, der gjorde det muligt at deltage fra alle steder i landet. I stedet for at deltagerne skulle komme til SMK, kom vi nu hjem til dem. Deltagerne fik tilsendt en pakke med de materialer, der skulle bruges og skulle derefter blot logge på Zoom for at deltage.
Det digitale format gjorde det muligt at udvide antallet af billetter til salg, lod deltagerne komme helt tæt på underviserens kunstneriske arbejde og gjorde det muligt at nå geografisk fjerne målgrupper.
Danskere udenfor region Hovedstaden og danskere med stor tilknytning til SMK.
Det blev meget positivt modtaget, og vi nåede både den geografisk fjerne og den geografisk tætte målgruppe.
Ideen kan bruges til at nå geografisk fjerne målgrupper og kan bruges, hvis man har kapacitetsproblemer og ønsker at øge volumen af antal solgte billetter.
Det digitale format gør det muligt at nå en større andel af interesserede brugere. På sigt kunne man også udbyde workshops på engelsk og dermed nå en international målgruppe.
SMK - Statens Museum for Kunst i samarbejde med Wonderful Copenhagen.