Loyalitetsplatform

Loyalitetsplatform

 

Siden Kulturens og Idrættens Innovationshub begyndte i efteråret 2021, er noget af det, der har fyldt mest data til forretningsudvikling.

- Hvordan bliver vi klogere på vores publikummer og gæster?

- Hvordan udvikler vi vores kulturinstitution, - forening eller -virksomhed i samspil med vores publikums forventninger?

- Hvordan og hvornår kommunikerer vi målrettet til forskellige publikummer og gæster?

 

På tværs af kulturlivets institutioner, foreninger og virksomheder findes der uendelige mængder data fra billetudbydere, sociale medier, hjemmesider etc. Men indtil videre udnytter kulturlivet ikke potentialet i den viden, der kan genereres på baggrund af data. Det skyldes ofte manglende ressourcer, kompetencer eller øvrige prioriteringer.

Derfor vil Dansk Kulturliv forsøge at opbygge en platform, der gennem én indgang samler alle data, og hvor publikummer får et samlet overblik over kulturtilbud, billetter og ikke mindst muligheden for at optjene point.

 

Hvem er med?

Projektet er fortsat i sin spæde opstart, men der skal oprettes en styregruppe med repræsentanter fra de seks brancheorganisationer. Hvis du vil være med, er du velkommen til at kontakte Katrine Ebdrup Damgaard.

Derudover er der en række centrale samarbejdspartnere eksempelvis Scenit og Applaus, som vil følge arbejdet tæt.

Projektet skal over tid udvikles af en digital samarbejdspartner, der er en af de førende på området.

Loyalitetsplatformen følger desuden Wonderful Copenhagens forløb Kickstart Kulturturismen, for at blive opkvalificeret på kompetencer og metoder.

 

Hvor kan man ellers søge inspiration?

Hvis man gerne vil igang med at arbejde med data til forretningsudvikling med det samme:

  1. har Applaus udarbejdet en række værktøjer
  1. har Wonderful Copenhagen udarbejdet vidensplatformen MOSAIK

 

kommer snart...