Fra:
15
11
2022
Til:

Digital formidling i praksis - Kultur på podcast og lyd

Vartov - Farvergade 27 D, 1. sal, 1463 København K‍
Tilmeld dig her
Undervisere Signe Gren og Astrid Haug
Undervisere Signe Gren og Astrid Haug

Kultur på podcast og lyd

Tirsdag den 15. november 2022 Kl. 10-15

Podcast- og lydmediet er i vækst. Det er et populært og tilgængeligt format, men konkurrencen om lytternes øre er stor. Og så skal podcasten markedsføres for at få lyttere. Gæsteoplæg v. Signe Gren, tidl. marketingchef på Heartbeats (med særlig viden om yngre målgrupper).



Kursusdagen besvarer følgende emner:

  • Hvorfor skal man have en podcast eller et lydunivers? Hvori ligger gevinsten?
  • Hvordan ligger podcast-markedet - hvad er populært og hvorfor?
  • Hvad er de gode podcast og lyd-guides indenfor kunst og kultur?
  • Hvad kræver det at lave en podcast og lyd-guide?
  • Hvad er et godt koncept for en podcast?
  • Hvordan får man lyttere til sin podcast?

Du går fra denne kursusdag med viden om:

  • Det danske podcast-landskab
  • Hvad det kræver at lave en podcast, både ift. indhold og teknik
  • Konceptudvikling til jeres egen podcast
  • Hvilke succeskriterier I kan opstille for jeres podcast
  • Hvordan I får jeres lyd ud over rampen og får lyttere

Dagen forløber fra kl. 10-15 med pauser undervejs. Dagen tilrettelægges som et mix af korte faglige oplæg, gruppe-drøftelser samt arbejde med egen case.

Dette kursus afholdes her:

Vartov
Farvergade 27 D, 1. sal
1463 København K

Køb billet her

Om kursusrækken:

Gennem en kursusrække på fire dage får kommunikationsmedarbejdere fra kulturinstitutionerne i Dansk Kulturliv mulighed for at blive klædt på indenfor sociale medier, video, podcast samt annoncering ift. sociale medier - for at nå vores publikummer og gæster bedre end vi gør i dag.

Astrid Haug står for kurserne, som er en af de førende eksperter i rådgivning af organisationer og virksomheder, når det kommer til at udkomme digitalt. Det er derfor med stor stolthed, at vi kan invitere hende og tre inspirerende gæsteoplæsere til kursusrækken. Der er således to stærke faglige vinkler på de forskellige formidlingsdiscipliner, der gerne skulle efterlade deltagerne og notesblokkene fyldte med ny inspiration.

Deltagerne går derfra med konkrete input til at håndtere de digitale formidlingsdiscipliner, samt muligheden for at modtage sparring på nogle af de udfordringer, deres egen organisation står med. Kurserne fokuserer på strategi og handleplaner, der vil være praktiske øvelser undervejs samt erfaringsdeling med de øvrige kursusdeltagere.

Kurserne kræver ingen tekniske forudsætninger, men lysten til at udvikle sig inden for et givent kulturformidlingsområde er et must. Det er en fordel med et alment kendskab til sociale medier og en hverdag, hvor kommunikationen er primær faglighed.

Det er muligt at deltage på alle fire dage eller blot at vælge de dage, som er relevante for lige netop dig. Det koster 500 kr. at deltage per kursusdag.

14 dage inden hver kursusdag udsender vi et kort spørgeskema til deltagerne, som giver et kort indblik i hvilke jeres faglige fokus.

Om underviseren:

Astrid Haug er digital rådgiver, forfatter og bestyrelsesmedlem. Hun har sin egen virksomhed, hvor hun rådgiver virksomheder og institutioner om sociale medier og digital strategi. Hun har udgivet fem bøger om emnet, senest bogen ”UNMUTE dit digitale lederskab”. Hun er næstformand i Unicef Danmark og Nørrebro Teater samt bestyrelsesmedlem hos bl.a. Udviklingsplatformen og Symbion.

Hun er fast tech-klummeskribent i Politiken og deltager ofte i tv, radio og medier som ekspert indenfor sociale medier og digitalisering. Hun er uddannet cand. mag. i Medievidenskab fra Aarhus Universitet, hvor hun i dag er censor. Hun har tidligere være særlig rådgiver i Kulturministeriet samt arbejdet på Christiansborg, Københavns Rådhus samt Berlingske.

Program

Tilmeld dig her

Korrelerede arrangementer

se alle arrangementer